Zdrowe stawy do późnego wieku- jak o nie dbac?

„Współczesny człowiek często  sprawia, że jego stawy są nadmiernie eksploatowane. Wbrew pozorom nie ma to związku z  forsownym  rodzajem treningu.  Odwrotnie to właśnie  stagnacja  wywołują  kiepska kondycja stawów. Stawy są wyjątkowo  narażone na  różnego rodzaju  uszkodzenia.  Szczęśliwie  wdrażając na co dzień pewne zasady  procedury profilaktycznej  mamy szansę, by zapobiec chorobie stawów.  W jaki sposób tego dokonać? Prościej, niż się powszechnie  uważa. Tak, jak  zazwyczaj, sukces opiera się na systematyczności. A czego? Odpowiednich  aktywności fizycznych oraz  harmonijnie  ułożonej diety. Warto podkreślić  korzystne są zarówno ćwiczenia rozciągające, jak i  wzmagające wydolność stawów.  Oprócz  optymalnej diety  możemy  zastanowić się nad  używaniem suplementów oraz  różnorodnych odżywek zawierających takie  specyfiki jak  białka kolagenowe, oraz  odmienne składniki mineralne. Aby jednak  posiadać  odpowiednio ruchome stawy  istotne  są również  konsultacje u specjalisty.  Jeśli skupiamy się na  sposobie żywienia warto  pamiętać przede wszystkim o  dystrybuowaniuoptymalnej ilości witaminy C  w posiłkach. To ona  w głównej mierze  jest odpowiedzialna za  [powstawanie kolagenu w tkankach a przy tym stanowi ochronę przed  oddziaływaniem wolnych rodników. Owe wolne rodniki stanowią element, powodującą uszkodzenia w ramach integralności chrząstki stawowej.  Stąd też  wspieranie  organizmu  właściwą dietą oraz suplementacją stanowi sposób zachowanie stawów zdrowych i to w  nawet podeszłym wieku.

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*